Çeşitli rehberlik alanlarında, liselerde uygulanmak üzere 10 etkinlik tasarladım. 1) ORYANTASYON ETKİNLİĞİ: OKULUMU TANIYORUM Etkinliğin Amacı: Lise hayatına yeni başlamış olan 9. Sınıf öğrencileri için yapılacak bir etkinliktir, okulu ve çevreyi tanımaları, kendilerine istek-şikâyet belirtme fırsatı tanınması amaçlanır. Öğrencilerden bir ders boyunca okulu dolaşmaları gözlemlemeleri ve fark ettikleri iyi-kötü yönleri not almaları istenir. İkinci ders sınıfa geldiklerinde öğretmen iki kutuyu en ön sıraya koyar. Biri istek, biri ise şikâyet kutusudur. Öğrenciler gözlemlerine dayanarak bu istek ve şikâyet kutusuna diledikleri her ne ise yazıp atarlar. İsim yazmak zorunlu değildir ve bu yüzden öğrenciler isteklerini daha rahat ifade edebilirler. Daha sonra bu kutulara atılanlar öğretmen tarafından açılır ve sınıfa okunur. Yazılan dilekleri gerçekleştirmek için yapılacaklar ve şikayetçi olunan konularda neler yapılabileceği düşünülür. 2) ...
İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa E-Sertifika Sistemi (esertifika.iuc.edu.tr linkinden ulaşılabilir) kapsamında tamamı interaktif 20 aktivite ürettim. Aktivitelerimin konusu: "My Social Community / Feelings and Emotions" Grammar/Functions: Describing people, comparatives and superlatives, -ed and -ing adjectives, adverbs of manner ve intensifiers konuları. A2-V2 bölümünde, 2. Konu başlığındadır ve aşağıdakileri kapsar. Dinleme/okuma/gramatik forma odaklanma/konuşma gibi farklı farklı becerilere odaklanan ve teknoloji kullanımından interaktif uygulamalarla yararlanan bir sistemdir. Aktivite Başlıklarım: 1. Hidden Words 2. Drag and Drop 3. Fill in the Blanks 4. Don't Forget It 5. Choose One 6. Turn the Words 7. Adverbs of Manner 8. Listen Carefully 9. Carl and Ellie 10. Comparatives 11. Describing Characters 12. Multiple Choice 13. The Letter 14. True or False 15. Drag the Words 16. Speaking Cards 17. Who Is She? 18. Which One? 19. Question Set 20. Find...
TEDMEM 2021 Eğitim Değerlendirme Raporu Özeti Küresel pandemi sebebiyle tüm öğrenciler yaklaşık 1,5 senelik bir süre boyunca yüz yüze eğitimden, okullarından uzak kalmıştır. 2021-2022 eğitim öğretim yılında yüz yüze eğitime geri dönüş kararı alınmıştır, bu alınan kararın olabilecek her yolla desteklenmesi önemli ve olmazsa olmaz bir adımdır. Fakat yaşanan bu geçiş sürecinin etkililik derecesini, sürekliliğini ve güvenliğini sağlayacak, aynı zamanda gelecek dönemlerde atılacak olan adımlara yol göstericiliği yapacak kapsamlı bir geri dönüş planı yapılmadığı gözlemlenmektedir. Birçok ülke bu geri dönüş planı için öğrencilere psikolojik, sosyal, ekonomik, her yönden destek sağlayacak, gerekli önlemleri almaya yönelik stratejik çerçeveyi önceden hazırlamıştır. Bu plan kapsamında ölçme ve değerlendirme, uygun program geliştirme, okul eğitim takvimi ve ders saatleri gibi düzenlemeler okula geri dönüş sürecinden önce belirlenmiştir. Türkiye’de bu planların gereken ölçüde, özellikle ön...
Yorumlar
Yorum Gönder