Çeşitli rehberlik alanlarında, liselerde uygulanmak üzere 10 etkinlik tasarladım. 1) ORYANTASYON ETKİNLİĞİ: OKULUMU TANIYORUM Etkinliğin Amacı: Lise hayatına yeni başlamış olan 9. Sınıf öğrencileri için yapılacak bir etkinliktir, okulu ve çevreyi tanımaları, kendilerine istek-şikâyet belirtme fırsatı tanınması amaçlanır. Öğrencilerden bir ders boyunca okulu dolaşmaları gözlemlemeleri ve fark ettikleri iyi-kötü yönleri not almaları istenir. İkinci ders sınıfa geldiklerinde öğretmen iki kutuyu en ön sıraya koyar. Biri istek, biri ise şikâyet kutusudur. Öğrenciler gözlemlerine dayanarak bu istek ve şikâyet kutusuna diledikleri her ne ise yazıp atarlar. İsim yazmak zorunlu değildir ve bu yüzden öğrenciler isteklerini daha rahat ifade edebilirler. Daha sonra bu kutulara atılanlar öğretmen tarafından açılır ve sınıfa okunur. Yazılan dilekleri gerçekleştirmek için yapılacaklar ve şikayetçi olunan konularda neler yapılabileceği düşünülür. 2) ...
İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa E-Sertifika Sistemi (esertifika.iuc.edu.tr linkinden ulaşılabilir) kapsamında tamamı interaktif 20 aktivite ürettim. Aktivitelerimin konusu: "My Social Community / Feelings and Emotions" Grammar/Functions: Describing people, comparatives and superlatives, -ed and -ing adjectives, adverbs of manner ve intensifiers konuları. A2-V2 bölümünde, 2. Konu başlığındadır ve aşağıdakileri kapsar. Dinleme/okuma/gramatik forma odaklanma/konuşma gibi farklı farklı becerilere odaklanan ve teknoloji kullanımından interaktif uygulamalarla yararlanan bir sistemdir. Aktivite Başlıklarım: 1. Hidden Words 2. Drag and Drop 3. Fill in the Blanks 4. Don't Forget It 5. Choose One 6. Turn the Words 7. Adverbs of Manner 8. Listen Carefully 9. Carl and Ellie 10. Comparatives 11. Describing Characters 12. Multiple Choice 13. The Letter 14. True or False 15. Drag the Words 16. Speaking Cards 17. Who Is She? 18. Which One? 19. Question Set 20. Find...
Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin ilk maddesinde belirtildiği gibi 18 yaşına kadar her bireyin çocuk sayılması kararını doğru buluyorum, bu madde sayesinde insanlar 18 yaşına erişmeden önce çocuk haklarına sahip olacak, herhangi bir durumda hakları bu kararlara göre korunacak veya yargılanacaklar. Bu maddede yaşı belirlemede psikolojik, kişisel ve bilişsel gelişimin de dikkate alındığını düşünecek olursak bu maddenin her türlü hak ihlalini, alınabilecek yanlış kararları ve çeşitli istismarların önüne geçmek için önemli olduğunu düşünüyorum. Bu haklar, çocukların her şeyden önce “insan” olduklarının altını çizer, böylece onları ırk, din, dil farkı gözetmeksizin korur, ayrımcılık söz konusu değildir. Tüm çocuklar belirlenen haklardan yararlanabilir. Madde 3 şöyle der: “Taraf Devletler, çocuğun ana–babasının, vasilerinin ya da kendisinden hukuken sorumlu olan diğer kişilerin hak ve ödevlerini de gözönünde tutarak, esenliği için gerekli bakım ve korumayı sağlamayı üstlenir...
Yorumlar
Yorum Gönder