Çeşitli rehberlik alanlarında, liselerde uygulanmak üzere 10 etkinlik tasarladım. 1) ORYANTASYON ETKİNLİĞİ: OKULUMU TANIYORUM Etkinliğin Amacı: Lise hayatına yeni başlamış olan 9. Sınıf öğrencileri için yapılacak bir etkinliktir, okulu ve çevreyi tanımaları, kendilerine istek-şikâyet belirtme fırsatı tanınması amaçlanır. Öğrencilerden bir ders boyunca okulu dolaşmaları gözlemlemeleri ve fark ettikleri iyi-kötü yönleri not almaları istenir. İkinci ders sınıfa geldiklerinde öğretmen iki kutuyu en ön sıraya koyar. Biri istek, biri ise şikâyet kutusudur. Öğrenciler gözlemlerine dayanarak bu istek ve şikâyet kutusuna diledikleri her ne ise yazıp atarlar. İsim yazmak zorunlu değildir ve bu yüzden öğrenciler isteklerini daha rahat ifade edebilirler. Daha sonra bu kutulara atılanlar öğretmen tarafından açılır ve sınıfa okunur. Yazılan dilekleri gerçekleştirmek için yapılacaklar ve şikayetçi olunan konularda neler yapılabileceği düşünülür. 2) ...
Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin ilk maddesinde belirtildiği gibi 18 yaşına kadar her bireyin çocuk sayılması kararını doğru buluyorum, bu madde sayesinde insanlar 18 yaşına erişmeden önce çocuk haklarına sahip olacak, herhangi bir durumda hakları bu kararlara göre korunacak veya yargılanacaklar. Bu maddede yaşı belirlemede psikolojik, kişisel ve bilişsel gelişimin de dikkate alındığını düşünecek olursak bu maddenin her türlü hak ihlalini, alınabilecek yanlış kararları ve çeşitli istismarların önüne geçmek için önemli olduğunu düşünüyorum. Bu haklar, çocukların her şeyden önce “insan” olduklarının altını çizer, böylece onları ırk, din, dil farkı gözetmeksizin korur, ayrımcılık söz konusu değildir. Tüm çocuklar belirlenen haklardan yararlanabilir. Madde 3 şöyle der: “Taraf Devletler, çocuğun ana–babasının, vasilerinin ya da kendisinden hukuken sorumlu olan diğer kişilerin hak ve ödevlerini de gözönünde tutarak, esenliği için gerekli bakım ve korumayı sağlamayı üstlenir...
TEDMEM 2021 Eğitim Değerlendirme Raporu Özeti Küresel pandemi sebebiyle tüm öğrenciler yaklaşık 1,5 senelik bir süre boyunca yüz yüze eğitimden, okullarından uzak kalmıştır. 2021-2022 eğitim öğretim yılında yüz yüze eğitime geri dönüş kararı alınmıştır, bu alınan kararın olabilecek her yolla desteklenmesi önemli ve olmazsa olmaz bir adımdır. Fakat yaşanan bu geçiş sürecinin etkililik derecesini, sürekliliğini ve güvenliğini sağlayacak, aynı zamanda gelecek dönemlerde atılacak olan adımlara yol göstericiliği yapacak kapsamlı bir geri dönüş planı yapılmadığı gözlemlenmektedir. Birçok ülke bu geri dönüş planı için öğrencilere psikolojik, sosyal, ekonomik, her yönden destek sağlayacak, gerekli önlemleri almaya yönelik stratejik çerçeveyi önceden hazırlamıştır. Bu plan kapsamında ölçme ve değerlendirme, uygun program geliştirme, okul eğitim takvimi ve ders saatleri gibi düzenlemeler okula geri dönüş sürecinden önce belirlenmiştir. Türkiye’de bu planların gereken ölçüde, özellikle ön...
Yorumlar
Yorum Gönder