Çeşitli rehberlik alanlarında, liselerde uygulanmak üzere 10 etkinlik tasarladım. 1) ORYANTASYON ETKİNLİĞİ: OKULUMU TANIYORUM Etkinliğin Amacı: Lise hayatına yeni başlamış olan 9. Sınıf öğrencileri için yapılacak bir etkinliktir, okulu ve çevreyi tanımaları, kendilerine istek-şikâyet belirtme fırsatı tanınması amaçlanır. Öğrencilerden bir ders boyunca okulu dolaşmaları gözlemlemeleri ve fark ettikleri iyi-kötü yönleri not almaları istenir. İkinci ders sınıfa geldiklerinde öğretmen iki kutuyu en ön sıraya koyar. Biri istek, biri ise şikâyet kutusudur. Öğrenciler gözlemlerine dayanarak bu istek ve şikâyet kutusuna diledikleri her ne ise yazıp atarlar. İsim yazmak zorunlu değildir ve bu yüzden öğrenciler isteklerini daha rahat ifade edebilirler. Daha sonra bu kutulara atılanlar öğretmen tarafından açılır ve sınıfa okunur. Yazılan dilekleri gerçekleştirmek için yapılacaklar ve şikayetçi olunan konularda neler yapılabileceği düşünülür. 2) GRUP REHBERLİĞİ ETLİNLİĞİ: TAR
In today’s world, internet is an inseparable part of our lives. We use technological tools everyday for everything. Therefore, using those tools for educational purposes is one of the best things we can do with them. With the available sources such as video conferances, online courses, practices that can be made online, e-books, free educational websites and apps, using technology for education is easier in every respect. Additionally, using them creatively and of course, suitably, make learning something that everyone can actually enjoy. Students’ creating an educational blog, for example, is a way to make them use technological tools effectively. When they create something on their own, they could see what they have learnt in the learning process, and have visible outcomes. Writing about a topic, practicing creative thinking and doing researches to gather the information needed can be a different and entertaining useful development in classes. According to Boyd, social networking
Yorumlar
Yorum Gönder